Cíle, struktura tříd, výsledky...
Náš přístup k dětem
-
Cíle
V Tetty poskytujeme dětem vzdělávání v češtině a angličtině tak, aby měly v budoucnu možnost rozhodovat se o svém dalším vzdělávání, ať už v českém, mezinárodním či dvojjazyčném systému. Cílem je, aby měly skvělé vyhlídky pro přijetí do různých školních systémů.
-
Výsledky
Děti z TETTY, které přecházejí do základních škol, mají vynikající výsledky jak v češtině, tak v angličtině. Jsou úspěšné i při náročných přijímacích zkouškách, což považujeme za potvrzení efektivity našeho přístupu.
-
Struktura
Zpravidla k nám děti nastupují kolem 2. roku věku a doprovázíme je až do 6ti, popř. 7mi let. V TETTY máme tři kmenové třídy s programy přizpůsobenými daným úrovním vzdělávání dětí.
-
Nadané děti
V TETTY máme zkušenosti s prací s nadanými dětmi a jejich rodinami. Skutečnost, že máme výrazně vyšší podíl nadaných dětí ve srovnání s běžnou populací, to jen potvrzuje.
-
Vnitřní motivace
Namísto odměňování (sladkostmi apod.) vedeme děti k sebehodnocení. Učitelé hodnotí děti formou popisu toho, co dítě dokázalo a jak tím prospělo sobě či kolektivu. Děti motivujeme k aktivitám tak, aby pochopily, co a proč máme v plánu dělat a co by je na tom mohlo bavit a k čemu jim daná aktivita může být prospěšná. Naopak se vyhýbáme podpoře soutěživosti a srovnávání dětí mezi sebou.
-
Komunikace s rodiči
V případě problémů je důležitá komunikace s rodiči a snažení se najít řešení v zájmu dítěte.
-
Řešení konfliktů
Vždy se nejprve snažíme řešit situaci dohodou, domluvou a vysvětlením toho, jaké jsou pocity ostatních a jaké důsledky. Zkoumáme i potřebu dítěte k negativnímu chování a pokud možno, snažíme se tuto potřebu naplnit.
-
Candy-free policy
V Tetty se důsledně vyhýbáme odměňování dětí a nerozdáváme jim sladkosti. Vás prosíme o totéž- dětem sladkosti s sebou do školky nedávejte.
Pohled za oponu.
Galerie fotografií
Všechny informace na jendom místě.
Organizace školního roku
Stáhněte si PDF s informacemi pro aktuální školní rok.
Na co si dát pozor?
První dny ve školce
-
Zrcadlení pocitů
Děti často odrážejí pocity svých rodičů. Pokud máte obavy nebo cítíte smutek spojený s tím, že dítě začíná docházet do školky, je pravděpodobné, že vaše dítě tyto pocity bude zrcadlit. Je proto důležité pracovat v první řadě na svých vlastních emocích.
-
První dny, načasování
Pokud neexistují závažné důvody pro okamžitý nástup do školky, může být dobré počkat, až budete vy i vaše dítě připraveni. Nenarušujte docházku ihned po začátku, protože to může být pro dítě matoucí.
-
Příprava dítěte
Mluvte s dítětem o školce před jeho prvním dnem. Ukažte mu fotky, přečtěte si společně knížky o školce, a zařaďte je do přípravy, aby mělo lepší představu o tom, co čekat.
-
Struktura prvních dnů
Pro první dny je ideální kratší pobyt v dopoledních hodinách, a postupně prodlužující se podle potřeb dítěte.
-
Přístup v TETTY
Ve školce TETTY je adaptace naprosto individuální, reagující na potřeby konkrétní rodiny a dítěte. Adaptace může trvat od několika dnů až po několik týdnů.
-
Odpočinek
Nové prostředí a aktivity mohou být pro dítě náročné, takže může být více unavené než obvykle.
-
Osobní předměty
Mohou pomoci dětem cítit se v novém prostředí více jako doma.
-
Komunikace
V prvních dnech vám pošleme individuální fotky přeš Twigsee nebo MMS, abyste viděli, jak se dítěti daří.
-
Rychlé předání
Rychlejší předání je často pro adaptaci lepší. Umožníme vám cokoliv, co potřebujete, ale z naší zkušenosti nejlépe funguje, pokud je dítě rychle odevzdáno do péče školky.
-
Starší děti
Starší děti mohou mít obavy z návratu do školky po prázdninách. Je dobré komunikovat s nimi o jejich obavách a připomenout jim, co je v školce čeká.
Od rána do večera
Režim dne v dětském světě TETTY
OD – DO | Náplň |
7:30 – 9:00 | Začátek dne s asistovaným hraním nebo individuálním učením. |
9:00 | Ranní setkání všech dětí. |
9:30 | Přestávka a svačina |
10:00 – 12:15 | Různé aktivity a hry, převážně na čerstvém vzduchu. |
11:45 – 12:45 | Oběd |
13:00 | Některé děti odcházejí domů. |
12:30 – 14:45 | Klidná doba pro čtení, odpočinek nebo spánek. |
14:45 | Odpolední svačina |
15:00 – 17:00 | Zájmové kroužky, hry a individuální činnosti, pobyt venku. Na konci dne se děti vrací k rodinám. |
Rozvržení a program tříd
Třídy
Třídy každý rok mění své tematické plány podle potřeb dětí. Témata jsou propojená v českém i anglickém programu. Například Velikonoce se více probírají v českém programu, zatímco Halloween v anglickém.
Nadstandardní počet učitelů na počet dětí ve třídě.
Individuální adaptace každého dítěte dle jeho potřeb.
Rozvíjející typy aktivit.
book a tourTřída delfínů 2,5 - 3,9let
Práce v malých skupinkách.
Rozvoj talentových a zájmových oblastí dítěte.
Multikulturní prostředí.
book a tourTřída žraloků 4 - 4,9let
Individuální předškolní příprava.
Důraz na logopedii.
Práce s nadanými dětmi
Excelentní výstupy v češtině i angličtině.
book a tourTřída kosatek 5 - 5,9/6,9let